Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

35 fölött magunknak csináljuk

16-24-esek. Lázadók, keresők, álmodozók, elvárók, óvatlanok és szerelmesek. A szerelemtől egy 2 soros idézeten át önmagukig mindenbe. A Mindenbe, amit azonnal akarnak. Hegyet ugyan nem álmodnak, de tudják, hogy fél kézzel arrébb tennék, ha útban lenne egy. Ilyen energiákkal tényleg hegyeket lehetne elmozdítani, de 16-24-ben ezeknek az energiáknak még nincs irányuk, és nincs mögöttük szándék, ezeket a helyeket a rákövetkező 25-34-es évek fogják feltölteni. De addig is, amíg odaérnek - a reklámok. Amik életérzéseket, menő app-okat és korlátlan tárhelyet kínálnak az önkifejezéshez. A füledbe súgják, hogy minden érted létezik, és a világban van egy trónod, amit ők segítenek neked megtalálni. Csak nagy üdcsivel kérd.

Grafika: cosmopolitan.com

A 21. Media Hungary konferencián 2 napon át 5 teremben zajlottak az előadások, beszélgetések bejárva a média minden területét. A 2 nap jól szemléltette a 21. századi kommunikáció és tömegtájékoztatás 2 alapvető platformját: az 1. nap a hagyományos televíziózásé volt, a 2. pedig a digitális világé.

„Mi nem haldoklunk, mi így élünk!"

A televíziós közeg napja egyfajta hurráoptimista bizonygatással telt. A hagyományos televíziózás gyanúsan jókedvűen újabbnál újabb csatornák beindításáról beszélt, pedig tisztán látható, ahogy fogyatkozik a tévénéző-utánpótlás. Előre gyártott tartalmaival, a csak egyetlen helyen és időben elérhető, egyirányú kommunikációt jelentő tévézés bizonyos korosztályokban már nem tudja felvenni a versenyt a villámgyors, interaktív, real-time digitális platformokkal. Persze a személyre szabható programkínálattal, hordozható eszközökön való megjelenéssel próbálnak némi részt maguknak is kivenni a digitális világból, de tevékenységüknél fogva nem fogják tudni kiszolgálni a fiatalok tempóját, információéhségét, exhibicionizmusát és interakcióra való igényét.

Ki nézi?

A 25-34 öntudatra ébred, vágyainak konkrét irányokat ad, és nemcsak azt tudja, hogyan teljesítse ki önmagát, de már pénze is van hozzá. Vagy tud szerezni. Még kíváncsi, de már vannak tapasztalatai is, így nem elégszik meg a készen kapottal. Megkeresi, megkóstolja, megfőzi, azt eszi. Ilyenformán a televízió belőlük is jókora darabot vesztett.

Az estéket egyre többen töltik koncerten, vagy a számítógép előtt, a tévékészülék pedig megy lomtalanításkor az utcára az előfizetéssel együtt. 

A televíziós műsorgyártás a 49 fölöttieket tekintheti még viszonylag stabil bázisnak, bár abból a korosztályból is egyre gyakrabban hallani az elégedetlenséget a műsorkínálat miatt. A celebek szerepét nem értik, a reality-k taszítják őket (is), és hiányolják a valódi tartalmat a két reklámblokk között. Többek között őket célozta meg az a néhány tematikus szórakoztató és zenei csatorna, mely az elmúlt években elindult.

Fotó: Media Hungary, Facebook

Az élet császárai 

Bár a digitális médiáról szóló 2. nap az éjszakai koncert-party kombó miatt erős hátrányban kezdett (a reggel 9 órás előadások nem voltak népszerűek), neki nincs is szüksége semmiféle előnyre. Ő maga az előny. Az új korszakhoz új bélyegek is jutnak: digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók, digitális analfabéták. A digitális bennszülöttek azok, akik pici ujjaikkal akarják kinagyítani az újságban nézett fotót, vagy egy jobbra simítással a dédnagymama rizsás Color Star tévéjén átpörgetni a képet. A digitális bevándorlók bekapcsolódnak az online világba, megtanulják az új eszközök használatát, az analfabétát pedig ilyenformán nem is kell magyarázni.

Grafika: wezank.com

Bújócska 

Ami az online médiapiac szinte összes szereplőjére jellemző az az a szándék, hogy a folyton mozgásban lévő tinédzsereket megtalálja. Ők ugyanis, miután rájöttek, hogy nem csak szüleik, de már nagyszüleik is használják a Facebook-ot, azonnal menekülésbe kezdtek. Egyrészt ahol a szülők ott vannak, az nem menő, másrészt ahol a szülők ott vannak, megszűnik a szabadság. Mivel minden márka fogyasztót és jövőbeni fogyasztót keres, ezért fogják magukat, és a tinik nyomába erednek, akiknek jelenlegi búvóhelye például a Snapchat, ami egy olyan mobilalkalmazás, mellyel képeket és max. 10 másodperces videókat lehet küldözgetni, működésének jellemző vonása pedig, hogy azok megtekintés után törlődnek.

Rövid fejszámolással is nagyon messzire juthatunk, vajon mi zajlik azon a platformon…

De visszakanyarodva: a nagy márkák egyik célja kiépíteni azt az elköteleződést, amik mentén a 16-24-ről 25-34-re váltó generáció azokra a márkákra fogja a pénzét költeni, amik tiniként beépültek a tudatalattijába. Ezek a márkák kergetik a fiatalokat, kínálva nekik élményeket, önkifejezési eszközöket, a menőség életérzését. Egész stábok dolgoznak újabb és újabb alkalmazások kifejlesztésén, új játékokon, amikkel ott lehetnek a kamaszok közelében, mint cinkosok, 'haverek'.

Bár az USA-ban a közösségi média szereplői között a Facebook már csak a 4. helyen áll (megelőzi a Snapchat, az Instagram és a Twitter), de a 4 millió magyar profillal Magyarországon még mindig a legjelentősebb kommunikációs felület. Szó szerint a fél ország és a fél világ fent van rajta.

Fotó: Media Hungary, Facebook

A FB-jelenséggel nemcsak a reklámok, márkák foglalkoznak, hanem a társadalomtudomány és a pszichológia is. Ennek az utóbbi tudományágnak köszönhettük a 2. nap (talán az egész konferencia) legsikeresebb programját. Pál Ferenc Atya előadására a Kék terem zsúfolásig megtelt, az Atya pedig az ő sajátos előadásmódjával, poénjaival és túlmozgásos lendületével sírvanevetős, stand-up comedy-be oltott CsernusImre-performanszot kerekített két emberi alaptulajdonság köré. A nagy nevetés és vastaps mellett történetei az emberi mohóságról és a másikra való odafigyelésről talán többekben nyomot hagytak.

YouTube-sztárok

A YouTube-ban rejlő lehetőségeket nemcsak a zeneipar próbálja kiaknázni. Hogy a különböző videómegosztók milyen korlátlan teret biztosítanak az önkifejezésre, álljon itt két ellentétes példában:

Önjelölt wannabe-k

Gyerekek, kamaszok abból a tapasztalat nélküli korosztályból, amelyikben tombol a kontroll nélküli ego. Saját csatornájukra egyfajta reality-ként, önmagukról szóló videókat töltenek fel. Ezek nem tutoriálok, nem könyvélmények, nem tehetségük, vagy eredményeik megmutatására szolgálnak, egyetlen központi témájuk az „én létezem”. A kortársak rákattannak, nő a megtekintések száma, nőnek a megosztások, ezt látva pedig belépnek a nagy márkák, akik megkérik ezeket a fiatalokat, hogy videóikban mutassák meg az ő termékeiket, beindul a reklámgépezet, a 14 éves kislány pedig halálra rémül, mert egy családi nagybevásárláskor megrohamozzák az autogramkérők. A szerverek méretével együtt óriásira nőtt a szülők felelőssége is, hogy egyensúlyban tartsák a gyerekeket, és valódi értékeket ismertessenek meg velük, mielőtt a teljesítmény nélküli népszerűség után a valóság kettétöri őket.   

Szórakoztató, pimasz, véleményvezér húszasok

Pörög a nyelvük, mert tudják, mit akarnak mondani. A véleményüket, a véleményünket olvasott, látott, hallott égbekiáltó, vagy érthetetlen dolgokról. Filmkritikák, bakik, könyves vérlázítások. És ezt minél viccesebb formában teszik, érthető módon népszerűségük annál nagyobb. Mint például a 334 000-es feliratkozóval bíró Szirmai Gergelyé aka HollywoodNewsAgency.

Jó mulatást a világhoz!

0 Tovább

Szenes Iván 92

Április 25-én ünnepelte volna 92. születésnapját Szenes Iván, minden idők egyik legtermékenyebb és legsikeresebb dalszerző-szövegírója, akinek többek között olyan örökérvényű slágereket köszönhet a magyar könnyűzene, mint a 

Mindenkinek van egy álma, Kicsi gyere velem rózsát szedni, Nem csak a húszéveseké a világ, Tölcsért csinálok a kezemből, Kislány a zongoránál, Kétszer kettő néha öt, A legtöbb ember ott hibázza el, Próbálj meg lazítani, Nehéz a boldogságtól búcsút venni, Isten veled édes Piroskám, Szeretni bolondulásig, vagy az Engem nem lehet elfelejteni. 

Dalainak sora már-már végtelennek látszik. Ebből a "végtelenből" a Zeneszöveg.hu weboldalán egyedülállóan hatalmas, több mint 900 dalból álló gyűjteményben lehet böngészni kedvenc Szenes-dalainkat.

Kattints ide a listáért!

Az egyes dalcímekre kattintva nem csupán a dalok szövegét és a kapcsolódó videókat érjük el, hanem 132 dal kottáját is megtalálják az énekelni vágyók. A letölthető kották listája folyamatosan bővül, érdemes rendszeresen visszatérni, és válogatni! (A letölthető kottákat a dalcímek utáni zöld színű hangjegyek jelzik.)

Szenes Iván szerzeményeire az "örökérvényű" jelző nemcsak a régi idők emlékezete és a nosztalgia miatt illendő, de dalai korszakokat és zenei stílusokat is átívelnek. Egyik kiváló példa erre a Budapest Bár, akik az alternatív zene ikonikus előadóival együtt vesznek le minket rendre a lábunkról.

Ezen a héten megérkezik május és első vasárnapja is. Édesanyákat és nagymamákat köszöntünk. Például ezzel:

És még egy Szenes Iván vonatkozás: 
Szeptember 11-én ismét Szenes Iván Emlékkoncert Budapesten a VIII. kerületi Rezső téren, ahol a dalszerző élt és alkotott. Az eseményre minden évben tízezres nézősereg látogat el, az idei, Zeneszöveg.hu támogatásával megrendezésre kerülő koncerten ismét hazánk legnépszerűbb énekesei emlékeznek majd dalaival a szerzőre.

0 Tovább

Áprilisi vendégünk: Czutor Zoltán

A Zeneszöveg.hu beszélgetések videó sorozatunk  áprilisi kiadásában a Belmondo zenekar és az egykori Nyers frontemberével és dalszerzőjével, Czutor Zoltánnal beszélgetünk.

Zoli vérbeli „cselekvő ember”. Azon túl, hogy termékeny dalszerző, társadalmi szerepvállalásai és a tanítás mellett a Belmondo menedzselésének oroszlánrészét is viszi, mert mint mondja,

egy előadó vagy együtt nő fel a későbbi menedzserével, vagy magának kell csinálnia azt.

Az interjúban azt is megosztja velünk, kik azok a szerencsés előadók, akik a menedzserükkel együtt voltak gyerekek, így megvan köztük az a baráti-bajtársi-bizalmi viszony, ami a jó együttműködéshez elengedhetetlen.

A beszélgetés során megtudjuk, hogyan oszlott fel a Nyers, és azt is, mennyiben Nyers a Belmondo. Zoli széleskörű érdeklődése a rá igen jellemző határozott állásfoglalásokkal egészül ki,

ilyenformán hallhatjuk markáns véleményét többek között a közhelyes dalszövegekről is.

Végül egy történet erejéig beenged minket egy nagyon bensőséges, intim területre, amikor elmeséli a Mikor c. Belmondo-dal keletkezésének igaz történetét.

Zoli az interjúra szinte szó szerint a szülőszobáról érkezett hozzánk, ugyanis legkisebb gyermeke a forgatás előtti napon jött világra. Az immár 5 gyermekes rockénekessel készült interjúnk április 19-től lesz látható a Zeneszöveg.hu Youtube csatornáján! 

Kövessetek minket: https://www.youtube.com/user/zeneszoveghu

Köszönet a helyszínen készített fotókért: baloophoto.com

0 Tovább

NAGY DÁVID: Nekem való - megjelent a friss klip és a dal már kapható a digitális zeneáruházakban!

 

Nagy Dávid énekes, gitáros, dalszerző. Régóta ismert figurája a hazai rockzene színterének. 2001-ben, a Pokolgép zenekar gitárosaként kezdte a pályafutását. Lemezek, turnék, klipek, díjak. 10 termékeny év után 2011-ben lépett ki a zenekarból. Még 2009-ben hívta életre a Kényes Foltok nevű formációját, melyben zenész barátaival énekelte meg szórakoztatásra szánt verseit. 2013-ban részt vett a Helland zenekar megalakulásában, ahonnan egy lemez és turné után szállt ki. 2015-ben a szemtelenül fiatal és tehetséges Piller Alex és Tengely Viktor alkották ritmusszekcióval felvette első EP-jét. Bemutatkozó single-jének címe: Szörnyek az ágy alatt, tavaly év végén jelent meg, most pedig itt az újabb szerzemény, a Nekem való, amelynek már a címe is sokatmondó, hát még a szöveg és a dallam együttese, mely ebben a fekete-fehér, a szöveget kidomborító, ám annál hatásosabb videóklipben csúcsosodik ki!
A Nekem való című friss, klipes dal szövege a Zeneszöveg.hu-n IDE kattintva érhető el és meg is vásárolható minden digitális zeneáruházban, a szöveg melletti ikonok segítségével, az ECDC.hu jóvoltából.

A klip ide kattintva tekinthető meg:
http://www.zeneszoveg.hu/cikk/461/megjelent-nagy-david-uj-klipje-kattints-a-nekem-valo-videojaert.html

További Nagy Dávid információk és dalszövegek:
http://www.zeneszoveg.hu/nagy-david-/1581/nagy-david/6961/dalszovegek.html

0 Tovább

Zeneszöveg.hu beszélgetések - dalszerzőkkel, szövegírókkal 5. rész - MR.BUSTA

Zeneszöveg.hu beszélgetések címmel új sorozat indult, melyben dalszerzők és dalszövegírók kerülnek bemutatásra, sajátos beállításból.

Valóban keményebbek a Tankcsapda szövegei, mint Mr. Busta dalai?

Miért jó olyan zenei alapot készíteni, amire mindenki azonnal elkezd bólogatni? Mi is az az igazi gengszter rap? Mi az, ami időtálló és miért fontos ilyen zenéket szerezni? Mi a kedvenc saját dala az örök kívülálló, a sokak által kölöncnek és válogatott jelzőkkel illetett, ugyanakkor az egyik legnagyobb hazai követői bázissal rendelkező, 100%-osan szókimondó rappernek?

Az eddigi legizgalmasabb beszélgetés, komoly témákról, az élet számtalan területét érintve, egy igazán őszinte megnyilvánulás egy végtelenül megosztó személyiségtől.

A Zeneszöveg.hu oldal több, mint 10 évvel ezelőtt indult, azzal a szándékkal, hogy azt a hatalmas kincsestárat, amelyet az anyanyelvünkön született dalok jelentenek - legkedvesebb népdalainktól az 1930-as évek kupléin át a napjainkra aranykorát élő alternatív zenei költészetéig - összegyűjtve megőrizzék és mindenki számára hozzáférhetővé tegyék. Úgy tűnik, a misszió tömegeket talál meg, hiszen a zenehallgatók és előadók közös együttműködésével mára hatalmas adatbázis őrzi zenével írt anyanyelvünket.

A Zeneszöveg.hu megköszönve mindenkinek az eddigi közös munkát, most megmutatja, kik rejlenek a versszakok, rímek és gondolatok mögött. A Zeneszöveg.hu beszélgetések sorozatban a legkülönfélébb stílusokból érkező szerzőket szólaltatnak meg, helyszínként pedig a budapesti Muzikum Klub & Bisztró szolgál. Lesznek dalszövegírók, akik a háttérben írják a nap, mint nap dúdolt sorokat és lesznek előadók, akik saját szavaikat éneklik. Bár a beszélgetések elsősorban a dalszerzésről és a dalszerző pályájáról szólnak, a különböző személyiségek végül kibújnak a kérdések sora mögül és abban a formában mutatkoznak meg, ahogy talán ritkán látni őket.

 

A beszélgetés-sorozat első darabja következő darabja Mr. Busta-val, itt tekinthető meg:

https://www.youtube.com/watch?v=2z7RlrlfF-I

A beszélgetés további részei hetente jelennek majd meg a Zeneszöveg.hu hivatalos Youtube csatornáján, érdemes tehát feliratkozni rá:

https://www.youtube.com/channel/UC2J0zUwDRqWAnMoIRSuXGkQ

További infók:

www.zeneszoveg.hu

0 Tovább

Zeneszöveg-blog

blogavatar

Ez a Zeneszöveg.hu blog aloldala, itt lakik a blogunk, ahol zenei témákat boncolgatunk, vagy éppen leírjuk, ami eszünkbe jut. De lehet, hogy épp egy dalszövegen merengünk majd el, vagy egy koncertélményünket írjuk le, esetleg valamilyen közelgő eseményről számolunk be. Olyan témák kerülnek ide, amelyek nem feltétlenül a Zeneszöveg.hu címlapjára valók, de mégis -szerintünk- érdekesek lehetnek.