Ott voltunk az Efott fesztiválon és megkérdeztük a Bagossy Brothers Company-t a dalszövegekről és az aktualitásokról.
Figyeljetek bennünket minden platformon, mert hamarosan még több interjúval jövünk!
Ott voltunk az Efott fesztiválon és megkérdeztük a Bagossy Brothers Company-t a dalszövegekről és az aktualitásokról.
Figyeljetek bennünket minden platformon, mert hamarosan még több interjúval jövünk!
Idén is óriási sikerrel zárt az EFOTT. A Zeneszöveg.hu csapatával ott voltunk és interjúztunk számos hazai csapattal, valamint több tucat hangulatfotóval + koncertes / zenekaros képpel készültünk nektek, figyeljetek bennünket az alábbi felületeinken!
INTERJÚZTUNK TÖBBEK KÖZÖTT A BAGOSSY BROTHERS COMPANY-VEL, A MARY POPKIDS-EL, AZ IVAN & THE PARAZOL-AL, A BLAHALOUISIANA-VAL ÉS A LÓCI JÁTSZIK FRONTEMBERÉVEL IS.
Készültek szuper fotóink a Halott Pénz, Majka & Curtis, Horváth Tamás és a Tankcsapda koncertjein, szóval érdemes követni bennünket minden platformon!
Az előadók dalszövegeit keressétek nálunk a neveikre kattintva.
Hamarosan kezdődik a történetének legjobb zenei felhozatalát kínáló Sziget, s hogy mire számíthatunk, álljon itt egy ajánló – a teljesség igénye nélkül – a MasterCard Színpad by A38 nagysátrából. A Szigetre amúgy rohamosan fogynak a jegyek, több jegytípus már el is fogyott, érdemes a fesztivál weboldalának jegy menüpontján tájékozódni.
A napokban jelent meg az ambient pop jelenlegi egyik legmenőbb zenekara, a Cigarettes After Sex új kislemeze, melyet az alternatív média ismét maximális pontszámmal díjazott, a kritikák alatti kommentekben pedig megannyi AWWWWWWWWW! és <3 sorjázik. Az El Pasóban alakult, de már brooklyni székhelyű zenekar a különös feszültséget teremtő, ám lebegő hangulatok nagymestere. Erről már meggyőződhettek azon szerencsések, akik tavaly láthatták őket az A38-on, most a Szigeten is bemutatkoznak. Talán a legszerencsésebb ízelítő a KEXP live sorozatának Cigarettes After Sex-koncertfelvétele interjúval megspékelve.
A Sziget legszerethetőbb figurája és a világ legszerethetőbb blues-zenésze Seasick Steve. Annak ellenére, hogy Steve egy fiktív élettörténetet épített maga köré és simán elhitette a világgal, hogy önmagánál tíz évvel idősebb egyszerű muzsikus, aki utcazenélt, miközben korábban volt sessionzenész, hangmérnök, sőt állítólag ott dolgozott a Nirvana Nevermind albumának stúdiómunkálatain is, amikor leleplezte magát, senki nem sértődött meg, sőt. Maga készítette gitárjai legendásak, dalai tizen- és huszonévesekkel fedeztette fel újra a bluest, mindamellett rendkívül szuggesztív előadó. Szerencsés lány lesz az, aki felkerül majd a Sziget színpadára, hogy Steve elénekelje neki a Walkin' Mant, mint ahogy itt, alább. Fiúk, kivételesen ne legyetek féltékenyek.
A Sziget mindig is odafigyelt a brit gitárzenekarokra, elég csak a Franz Ferdinand első szigetes koncertjére emlékezni pályafutásuk felívelésekor, amikor még Habsburg György is kilátogatott megtekinteni a "császári és királyi" zenekart. A Shame ismét a jelen izgalmát kínálja, pedig azt gondolhatnánk, hogy az elmúlt tizenakárhány évben szinte minden hangot, hangzást, tempót és dallamot összelegózott a zeneipar. És akkor itt jön ez a pár dél-londoni srác, akik a dalaikba valahogy mégis belecsempészik a slágerességet, önnön magukat, de mindeközben abban az ismerős posztpunkos, noise-rockos, indie-s köntösben halljuk viszont mindezt, ami egyrészt megadja a komfortérzetünket, mégis nincs meg a mintha-hallottam-volna-már-érzés.
Vannak olyan zenei zsenik, akik bármihez nyúlnak, arannyá válik: ám sokszor a zeneipar zenebohócot csinál belőlük, amit persze a közönség imád, de sokszor a tartalom elvész a soundban, a virgában és a loopvarázslatban. Az izraeli Asaf Avidan simán lehetne egy ilyen zenebohóc, de elképesztő adottságait, összetéveszthetetlen hangját, kompozíciós képességeit folkos-bluesos ihletettségű dalok szolgálatába állította. Egyszerre nyers és finom, lírai és durva, slágeres és művészi. Asaf kedves ismerősünk, ünnepeljük újbóli eljövetelét legismertebb slágerének 2015-ös szigetes koncertfelvételével.
Nem szeretnénk most arra hivatkozni, milyen gitárzenekarok érkeztek Manchesterből az elmúlt évtizedekben, maradjunk annyiban, hogy Jonathan Higgs zenekara, a Everything Everything okkal került az idén 15 éves A38 hajó szigetes színpadára: kiválóan összegzik a brit popzene legjobb pillanatait indie-től a radioheades megoldásokon át az elektronikáig és remélhetőleg, azon is túl.
Itt van ez a húszas éveinek elején járó norvég énekesnő-dalszerző Bergenből, aki fiatal kora ellenére másodszorra lép fel a Szigeten, akinek folkos, naiv, bájos dalai bejárták a Földet, aki képes egy meghitt lányszobát varázsolni a legnagyobb koncerttermekből, mintha az ágyán szélén ülve énekelne nekünk valaki, miközben teát főzünk. Hogy ez a varázslat még nem vált rutinná, az valószínűleg Aurora Aksnes magával ragadó személyiségéből adódik. Legyen így!
Ha előző napon Aurora a kedves lebegés, a londoni Wolf Alice a noise-os zúzás a vissza-a-kilencvenes-évek-elejére jegyében. Ennek ellenére most egy elszállósabb megaslágert másolunk ide: aki több adrenalinra vágyik, keressen rá a zenekar idei koncertfelvételeire, pár nap és nemcsak a monitorral pogózhatunk.
A 2010-ben Melbourne-ben alakult King Gizzard & the Lizard Wizard 2012-ben adta ki első lemezét 12 Bar Bruise címmel, azóta pedig elképesztő ütemben születnek az újabbnál újabb lemezeik. Csak a tavalyi évben öt (!) stúdióalbummal álltak elő. Merészen próbálgatják a zenei stílusokat, a szörfös garázszenétől a pszichedelikus rockon és a folk-popon át, a jazzes hangzásokig.
John Rzeznik amerikai rocklegenda, Grammy-díjjal, zenekara, a Goo Goo Dolls a kilencvenes-nullás évek egyik legnépszerűbb amerikai alternatív zenekara volt, melynek talán legikonikusabb dala az Iris, amely az Angyalok Városa című film egyik betétdala is.
Chet Faker jelenleg inkább ismét eredeti nevén, Nick Murphyként koncertezik: ő az a poszt-poszt-poszt elektronikus zenei producer, aki zseniális videókkal lepi meg a világot egy-egy single megjelenése kapcsán, sőt magyar vonatkozása is van, hiszen forgatott neki a budapesti Umbrella stábja is. Chet, izé Nick zenéje az eltelt öt év során egyre sötétebb lett, ennek örömére tekintsük meg leghíresebb klipdalát.
A Knife-ból is ismert svéd Karin Dreijer szólóprojektje, a Fever Ray sok szempontból túlnőtt anyazenekarán, hiszen az If I Had A Heart című dalt gyakorlatilag mindenki ismeri mint a Vikingek című sorozat főcímzenéjét. 2017-ben jelent Plunge címmel a projekt második albuma, amely hasonlóképpen elementáris erejű, ezért idemásoljuk az új album egyik single-jét.
A 2009 óta működő londoni elektronikus zenei duó, a Delta Heavy meglehetősen széles spektrumban alkot, ez konkrétan a BPM-számban is lemérhető, hiszen 110-től 174-ig meglehetősen sok stílusban írják az alapokat drum and basstól a mindent vivő dábstepig.
BP UNDERGROUND 2. RÉSZ – HIP-HOP
2017 júliusában mutatták be a „BP Underground” című dokumentumfilm sorozat első részét nagy sikerrel a Toldi moziban. Egy zenei fesztiválon, a Rockmaratonon külön színpad viselte a BP Underground nevet. Több európai filmfesztiválon vesz részt azóta is az első rész nagy sikerrel. A Koltay Anna-Turán Eszter alkotópáros most elkészítette a sorozat második epizódját, amely a budapesti hip-hop szcénát mutatja be.
A BP Underground dokumetumfilm sorozat tisztelgés a város underground szubkultúrái előtt. A különböző epizódok célja az adott szcéna kialakulásának és közösségépítő erejének bemutatása. A film a szubkultúra meghatározó figuráin keresztül kalauzolja el a nézőt a legfontosabb zenéktől a közvetített üzenetig, az ikonikus lemezbolttól a kultikus klubig, a kezdetektől indulva, nagy hangsúllyal a ’90-es évek „aranykoráig”, eljutva a 2000-res évekig, végül kicsit a mára is reflektálva.
A BP Underground második része a budapesti underground hip-hop kultúráról szól. Csakúgy, mint az első, hardcore-punk műfajjal foglalkozó film, az új epizód is sajátos képi világgal és sok archív felvétel segítségével idézi meg a stílus születését és virágzását. A film olyan városi csomópontokat érint, mint akár a Filatorigát, a Maszk klub vagy a Kultiplex, felemlegetve olyan bulikat, mint a Fila Rap Jam, a Gimmeshot, illetve a Mikrofonpartik, vagy OSG-k. Bemutatja a színtér fontosabb szereplőit a rapperek, MC-k és DJ-k mellett a graffiti kultúrától a roma hip-hop-on és a női előadókon át a breakesekig bezárólag. Többek között arra keresi a választ, hogy a főváros, mint központ hogyan alakította a szubkultúrát, és milyen átjárás volt a vidéki városok hip-hop arcai és a budapesti közeg között. A BP Underground hip-hop epizódja mint egyfajta korlenyomat, visszahozza a kilencvenes évek életérzését, a nyugati hatások korlátok nélküli beáramlásának korszakát, amikor minden korábbi időnél jobban virágzott a streetkosárlabda, az utcán lógás, a Yo! MTV Raps tv-műsor és a másolt kazetta… Hogyan alakultak ki a műfajban erősen jelen lévő élet-halál szövetségek és mindemellett mi a szerepe a másik jellemző sajátosságnak, az örök versengésnek?! A társadalmi nézőpont is fókuszba kerül: van-e meghatározó szociológiai háttere annak, hogy ki milyen szubkultúrát választott? Kik azok a ma is ismert arcok, akik központi figurák voltak, évtizedekkel később mit gondolnak a gyökereikről és mit vittek magukkal útravalóul? Néhányuknak mit jelent az ismeretlen underground zenészből az országos ismertség? Mit is jelent a hip-hop család tagjának lenni, vajon a zene szeretetén túl ez sokaknál egy életreszóló kötelék? Az afro-amerikai gyökerű műfajnak mi a sajátos magyar íze és vajon mennyire feladata a társadalomkritika? Milyen ma az itthoni hip-hop szubkultúra, van-e létjogosultsága, hangja és ereje a digitális világban? Hol van a határ az underground és a mainstream között, mi a hip-hop üzenete 2018-ban?
Az alkotók különösen hálásak azoknak, akik támogatták a második epizód megvalósítását.
A BP Underground hip-hop dokumentumfilm premierje július 31-én lesz a budapesti Toldi moziban, ezután több vetítésen is látható majd. További infók és a dokumentumfilm sorozat első része elérhető a film honlapján.
Bár világsztárok felhozatalában idén sem szűkölködik a Sziget, érdemes időnként fejest ugrani az egyéb programok örvényébe is. Minden évben az egyik legnagyobb látványosság a Nagy Utcaszínház, mely idén az angol Wired Aerial Theatre: As the World Tipped című lenyűgöző előadása lesz.
Valódi katasztrófafilm játszódik a levegőben az idei Nagy Utcaszínház különleges produkciójában. Drámai filmes trükkök, vizuális effektek és lélegzetelállító légi akrobatika egyesül az előadásban, mely egy ökológiai krízishelyzetet mutat be. A produkció napjaink egyik legsürgetőbb problémáját, a klímaváltozást dolgozza fel látványos és humoros formában.
„Igyekszünk felhívni a figyelmet a Love Revolution kiáltványunkban megfogalmazott, társadalmunkat sújtó problémákra, így – többek között - környezetünk megóvásának fontosságára. Ez az előadás a klímaváltozást helyezi középpontba sokkoló formában bemutatva annak veszélyeit. A cselekmény a koppenhágai Klímakonferenciától indul, majd igencsak felgyorsulnak az események és bajba kerül Földünk jövője – mesélte Kardos József programigazgató. „A Nagy Utcaszínház a Mastercard Színpad by A38 melletti réten augusztus 8-13. között, a Nagyszínpad utolsó koncertjei után lesz látható” – tette hozzá a programigazgató.
A látványos produkcióban aktív szerepet kap egy 100 tonnás daru, ami 7 méter magasra húzza fel a 100 m2-es színpadot, mely az előadás során emelkedik fel és alakul át vetített háttérré. Az As the World Tipped, vagyis az „Ahogy a világ kibillent” című előadás teljes installációját és a levegőben lógó akrobatákat 8 db 1 tonnás ballaszt tartja egyensúlyban.